Wij respecteren jouw privacy

We gebruiken functionele en analytische cookies om onze website te verbeteren. Daarnaast plaatsen derde partijen tracking cookies om gepersonaliseerde advertenties op social media weer te geven. Door op accepteren te klikken gaat u akkoord met het plaatsen van deze cookies.

Aantal
studenten

1.140

Percentage
gediplomeerden

52,9%

Tevredenheid
leerwerkbedrijven

7,2

Tevredenheid
studenten

6,5

MBO College Poort

Statistieken

MBO College
Poort
Onze mbo-colleges

Studenten komen bij MBO College Poort binnen met grootse dromen en ambitieuze ideeën over hun toekomst. Daarom biedt MBO College Poort ze een inspirerende omgeving waar ze kunnen leren van de beste docenten en succesvolle ondernemers. Zij stimuleren de sportieve, ondernemende en creatieve studenten om door te studeren aan het hbo. Een deel realiseert z’n droom op een andere manier en gaat meteen aan de slag bij één van de vele bedrijven in de regio.

Gouden medaille 
voor Mark 

Student Mark Assenberg won op overtuigende wijze het Nederlands kampioenschap Juridische Dienstverlening van Skills the Finals. In een bomvolle RAI Amsterdam nam hij zijn welverdiende gouden medaille in ontvangst. Mark reageerde verbluft: “Ik had echt niet verwacht dat ik zo hoog zou eindigen. Het was een toffe ervaring en ik zou het iedereen aanraden.” Marjan van Duist, manager van de Businessopleidingen, is ontzettend trots op Mark. “Hij heeft drie dagen op hoog niveau aan zijn opdrachten gewerkt en de jury heeft dit beloond met een gouden plak. Iedereen is heel erg trots op deze prestatie van Mark.” 

 


Door continue verbetering van het onderwijs verandert de rol van de docent. Daarnaast vereist deze verandering een optimale samenwerking tussen alle collega’s onderling waarbij open communicatie van belang is. In de tweedaagse training Groepsdynamica ervaren medewerkers op een dieper niveau wat ze zowel in gedrag als in houding kunnen veranderen. Janine Koning, adviseur bij de Businessopleidingen: “Door de training werd ik me bewust van mijn neiging om lastige discussies uit de weg te gaan. Ik werd uitgedaagd dat gesprek toch te voeren.” 

Dynamisch onderwijs

Werken in multidisciplinaire teams is inmiddels de standaard. Het vraagt meer creativiteit en flexibiliteit maar ook om steviger in je schoenen staan. “Ik merk dat ik mijn grenzen nu beter kan bewaken en het lukt me nu ook daar duidelijk over te communiceren met mijn collega’s. Dat maakt de samenwerking een stuk prettiger.”

De wereld van finance en businesssupport ondergaat een enorme transformatie. Om te verkennen wat digitalisering, blockchain en big data betekenen voor werknemers in de toekomst én voor het opleiden van mbo’ers, is een nieuw opleidingsprogramma ontwikkeld: New Tech Finance College.

New Tech 
Finance College 

Het programma bleek een groot succes. Lisa Knol, een van de coördinatoren: “Het was een heel intense periode, omdat je met z’n allen in een soort pressurecooker zit. Het is nieuw; je kunt niet terugvallen op je bestaande format. Het is een heel andere manier van onderwijs geven. Maar we merkten dat door deze vorm van ervaringsgericht onderwijs studenten sneller leren en groeien.” Als kers op de taart mochten de studenten aan het eind van het project met een slag op de gong de beursdag in de Beurs van Berlage openen.

Tien weken lang kregen zeventien studenten les van professionals uit het financiële centrum van Amsterdam. Studenten gingen op bedrijfsbezoek, volgden workshops, deden onderzoek, liepen stage en werkten aan echte real life opdrachten voor onder andere ABN-AMRO, Rabobank, Xpirit, Adyen en Bunq.

De wereld veroveren

Om al het bijzondere werk dat er wordt gedaan in de lessen, tijdens stages en daar tussenin, ook in de buitenwereld glansrijk zichtbaar en bekend te maken, komt regelmatig een selecte groep medewerkers bij elkaar. Deze ‘merkmakers’ bedenken en ontwikkelen activiteiten en uitingen passend in het concept ‘Verover de wereld’. In oktober organiseerden deze pioniers, die 

niet alleen zichzelf, maar liefst de hele organisatie willen opschudden, het Oranje Sokkenfestival. Geen doorsnee studiedag dus. Het evenement betekende een enorme boost voor de ruim vierhonderd medewerkers en studentraadsleden die kritisch naar hun dagelijks werk keken én waardevolle praktijkvoorbeelden met elkaar deelden om in de etalage te kunnen zetten.  

Onze mbo-colleges
MBO College
Poort

MBO College Poort

Statistieken

Tevredenheid
leer-werkbedrijven

Percentage
gediplomeerden

Studenten komen bij MBO College Poort binnen met grootse dromen en ambitieuze ideeën over hun toekomst. Daarom biedt MBO College Poort ze een inspirerende omgeving waar ze kunnen leren van de beste docenten en succesvolle ondernemers. Zij stimuleren de sportieve, ondernemende en creatieve studenten om door te studeren aan het hbo. Een deel realiseert z’n droom op een andere manier en gaat meteen aan de slag bij één van de vele bedrijven in de regio.

Gouden medaille 
voor Mark 

Student Mark Assenberg won op overtuigende wijze het Nederlands kampioenschap Juridische Dienstverlening van Skills the Finals. In een bomvolle RAI Amsterdam nam hij zijn welverdiende gouden medaille in ontvangst. Mark reageerde verbluft: “Ik had echt niet verwacht dat ik zo hoog zou eindigen. Het was een toffe ervaring en ik zou het iedereen aanraden.” Marjan van Duist, manager van de Businessopleidingen, is ontzettend trots op Mark. “Hij heeft drie dagen op hoog niveau aan zijn opdrachten gewerkt en de jury heeft dit beloond met een gouden plak. Iedereen is heel erg trots op deze prestatie van Mark.” 

 


De wereld van finance en businesssupport ondergaat een enorme transformatie. Om te verkennen wat digitalisering, blockchain en big data betekenen voor werknemers in de toekomst én voor het opleiden van mbo’ers, is een nieuw opleidingsprogramma ontwikkeld: New Tech Finance College.

New Tech 
Finance College 

Het programma bleek een groot succes. Lisa Knol, een van de coördinatoren: “Het was een heel intense periode, omdat je met z’n allen in een soort pressurecooker zit. Het is nieuw; je kunt niet terugvallen op je bestaande format. Het is een heel andere manier van onderwijs geven. Maar we merkten dat door deze vorm van ervaringsgericht onderwijs studenten sneller leren en groeien.” Als kers op de taart mochten de studenten aan het eind van het project met een slag op de gong de beursdag in de Beurs van Berlage openen.

Tien weken lang kregen zeventien studenten les van professionals uit het financiële centrum van Amsterdam. Studenten gingen op bedrijfsbezoek, volgden workshops, deden onderzoek, liepen stage en werkten aan echte real life opdrachten voor onder andere ABN-AMRO, Rabobank, Xpirit, Adyen en Bunq.

De wereld veroveren

Om al het bijzondere werk dat er wordt gedaan in de lessen, tijdens stages en daar tussenin, ook in de buitenwereld glansrijk zichtbaar en bekend te maken, komt regelmatig een selecte groep medewerkers bij elkaar. Deze ‘merkmakers’ bedenken en ontwikkelen activiteiten en uitingen passend in het concept ‘Verover de wereld’. In oktober organiseerden deze pioniers, die niet alleen zichzelf, maar liefst de hele organisatie willen opschudden, het Oranje Sokkenfestival. Geen doorsnee studiedag dus. Het evenement betekende een enorme boost voor de ruim vierhonderd medewerkers en studentraadsleden die kritisch naar hun dagelijks werk keken én waardevolle praktijkvoorbeelden met elkaar deelden om in de etalage te kunnen zetten.  

Dynamisch onderwijs

Door continue verbetering van het onderwijs verandert de rol van de docent. Daarnaast vereist deze verandering een optimale samenwerking tussen alle collega’s onderling waarbij open communicatie van belang is. In de tweedaagse training Groepsdynamica ervaren medewerkers op een dieper niveau wat ze zowel in gedrag als in houding kunnen veranderen. Janine Koning, adviseur bij de Businessopleidingen: “Door de training werd ik me bewust van mijn neiging om lastige discussies uit de weg te gaan. Ik werd uitgedaagd dat gesprek toch te voeren.” 

Werken in multidisciplinaire teams is inmiddels de standaard. Het vraagt meer creativiteit en flexibiliteit maar ook om steviger in je schoenen staan. “Ik merk dat ik mijn grenzen nu beter kan bewaken en het lukt me nu ook daar duidelijk over te communiceren met mijn collega’s. Dat maakt de samenwerking een stuk prettiger.”

Tevredenheid
studenten

Percentage
gediplomeerden

Aantal
studenten

6,5
7,2
52,9%
1.140

Tevredenheid
leerwerkbedrijven