Aantal
studenten
Percentage
gediplomeerden
(jaarresultaat)
Tevredenheid
leerwerkbedrijven
Tevredenheid
medewerkers
Tevredenheid
studenten
MBO College Zuid
Statistieken
Zuid
mbo-colleges
Talent. Iedereen heeft het. Niet al het talent is even zichtbaar, maar daarom niet minder belangrijk. MBO College Zuid helpt studenten hun talent te ontdekken en verder te ontwikkelen. Met aantrekkelijke onderwijsprogramma’s die goed aansluiten op de praktijk, maar ook met een goede begeleiding en advies.
Tweejaarlijks organiseert MBO College Zuid het studentenfestival flowlands. In plaats van normale lessen kunnen studenten de hele dag workshops volgen bij andere opleidingen. Zo ontdekken zij wellicht een nieuwe hobby of talent. Ontmoeten en leren van elkaar staat centraal.
In oktober 2019 vond de derde succesvolle editie plaats, onder andere mogelijk gemaakt door organisatie van het flowburo, het eigen evenementenbureau van MBO College Zuid. Inbreng van de studenten is hierbij onmisbaar, ze schrijven zichzelf in voor workshops en samen maken zij de dag tot een waar feest. Zo konden de studenten juridische dienstverlening een theaterles volgen. Dit kan handig zijn om hun presentatievaardigheden te ontwikkelen. In de pauzes waren er allerlei themaruimtes met standjes met hapjes en drankjes. Zo konden studenten dit jaar kiezen voor een reggaesfeer of juist voor Hollandse pot. Een dag naar school maar nét even anders!
Elke opleiding op MBO College Zuid streeft naar een hybride concept. Zo is ter ere van de nieuwe opleiding Teamleider Bouwmarkt (niveau 2/3), in samenwerking met Praxis, in 2019 op MBO College Zuid een lokaal aangekleed met gereedschappen, doe-het-zelf-benodigdheden en andere materialen in de huisstijl van Praxis.
De hybride opleiding Teamleider Bouwmarkt start in 2020 en bestaat uit twee delen. De opleiding Verkoper en de opleiding Logistiek Teamleider. Leerlingen krijgen één dag in de week les op school, lopen twee dagen stage en krijgen verder les in één van de vestigingen van Praxis in Amsterdam.
De volgende partner die een lokaal zal gaan inrichten bij de opleidingen van de afdeling Verkoop & Lifestyle is Hennes & Mauritz (H&M).
Hoewel al in 2018 opgericht, heeft de MCZ Communicatieclub vooral in 2019 zijn waarde bewezen. Deze club bestaat uit medewerkers door alle lagen van het mbo-college (zowel docenten als ondersteunend) die het leuk vinden om mee te denken over communicatievraagstukken.
In 2019 zijn samen met deze club betrokken collega’s veel stappen gezet naar een aanscherping van de identiteit van MBO College Zuid. Want wie zijn wij nou eigenlijk? Hoe onderscheiden wij ons ten opzichte van andere colleges? Wat maakt ons uniek?
De nieuw vastgestelde merkwoorden – Lef, Creativiteit, Divers, Amsterdams en Veilige Thuisbasis – vormden letterlijk het vertrekpunt van het nieuwe schooljaar op het college.
Deze merkwoorden geven MBO College Zuid richting en bieden veel ‘haakjes’ om de komende jaren verder mee aan de slag te gaan. De MCZ Communicatieclub blijft hierbij een belangrijke sparringpartner voor de toekomst.
Op MBO College Zuid staan de goede sfeer en het community gevoel hoog in het vaandel. Als college waar onder meer lef, een veilige thuisbasis én creativiteit de drijfveren zijn, heeft MBO College Zuid hier een nieuwe impuls aan gegeven.
De afdelingen HR en Communicatie hebben de krachten gebundeld om onder de noemer #ikbenmcz nieuwe initiatieven concreet uit te werken. Hier zijn onder meer een nieuwe personeelskrant, een LinkedIn-training, een speciale Try-Out Day voor zij-instromers en een community-agenda uit voort gekomen. Ook in 2020 gaat het college door met het uitwerken van ideeën om het werkplezier en het ambassadeurschap voor het mbo verder te vergroten.
mbo-colleges
Zuid
MBO College Zuid
Statistieken
Talent. Iedereen heeft het. Niet al het talent is even zichtbaar, maar daarom niet minder belangrijk. MBO College Zuid helpt studenten hun talent te ontdekken en verder te ontwikkelen. Met aantrekkelijke onderwijsprogramma’s die goed aansluiten op de praktijk, maar ook met een goede begeleiding en advies.
Tweejaarlijks organiseert MBO College Zuid het studentenfestival flowlands. In plaats van normale lessen kunnen studenten de hele dag workshops volgen bij andere opleidingen. Zo ontdekken zij wellicht een nieuwe hobby of talent. Ontmoeten en leren van elkaar staat centraal.
In oktober 2019 vond de derde succesvolle editie plaats, onder andere mogelijk gemaakt door organisatie van het flowburo, het eigen evenementenbureau van MBO College Zuid. Inbreng van de studenten is hierbij onmisbaar, ze schrijven zichzelf in voor workshops en samen maken zij de dag tot een waar feest. Zo konden de studenten juridische dienstverlening een theaterles volgen. Dit kan handig zijn om hun presentatievaardigheden te ontwikkelen. In de pauzes waren er allerlei themaruimtes met standjes met hapjes en drankjes. Zo konden studenten dit jaar kiezen voor een reggaesfeer of juist voor Hollandse pot. Een dag naar school maar nét even anders!
festival
Elke opleiding op MBO College Zuid streeft naar een hybride concept. Zo is ter ere van de nieuwe opleiding Teamleider Bouwmarkt (niveau 2/3), in samenwerking met Praxis, in 2019 op MBO College Zuid een lokaal aangekleed met gereedschappen, doe-het-zelf-benodigdheden en andere materialen in de huisstijl van Praxis.
De hybride opleiding Teamleider Bouwmarkt start in 2020 en bestaat uit twee delen. De opleiding Verkoper en de opleiding Logistiek Teamleider. Leerlingen krijgen één dag in de week les op school, lopen twee dagen stage en krijgen verder les in één van de vestigingen van Praxis in Amsterdam.
De volgende partner die een lokaal zal gaan inrichten bij de opleidingen van de afdeling Verkoop & Lifestyle is Hennes & Mauritz (H&M).
omgevingen
club
Hoewel al in 2018 opgericht, heeft de MCZ Communicatieclub vooral in 2019 zijn waarde bewezen. Deze club bestaat uit medewerkers door alle lagen van het mbo-college (zowel docenten als ondersteunend) die het leuk vinden om mee te denken over communicatievraagstukken.
In 2019 zijn samen met deze club betrokken collega’s veel stappen gezet naar een aanscherping van de identiteit van MBO College Zuid. Want wie zijn wij nou eigenlijk? Hoe onderscheiden wij ons ten opzichte van andere colleges? Wat maakt ons uniek?
De nieuw vastgestelde merkwoorden – Lef, Creativiteit, Divers, Amsterdams en Veilige Thuisbasis – vormden letterlijk het vertrekpunt van het nieuwe schooljaar op het college.
Deze merkwoorden geven MBO College Zuid richting en bieden veel ‘haakjes’ om de komende jaren verder mee aan de slag te gaan. De MCZ Communicatieclub blijft hierbij een belangrijke sparringpartner voor de toekomst.
Op MBO College Zuid staan de goede sfeer en het community gevoel hoog in het vaandel. Als college waar onder meer lef, een veilige thuisbasis én creativiteit de drijfveren zijn, heeft MBO College Zuid hier een nieuwe impuls aan gegeven.
De afdelingen HR en Communicatie hebben de krachten gebundeld om onder de noemer #ikbenmcz nieuwe initiatieven concreet uit te werken. Hier zijn onder meer een nieuwe personeelskrant, een LinkedIn-training, een speciale Try-Out Day voor zij-instromers en een community-agenda uit voort gekomen. Ook in 2020 gaat het college door met het uitwerken van ideeën om het werkplezier en het ambassadeurschap voor het mbo verder te vergroten.
Percentage
gediplomeerden
(jaarresultaat)
Tevredenheid
leerwerkbedrijven
Tevredenheid
studenten
Tevredenheid
medewerkers
Aantal
studenten